1. Jag heter My. Jag är katt.

Nu tycker du kanske att det är konstigt att jag är en katt som kan skriva. Men just det är inte det minsta konstigt, om man jämför med allt annat som drabbat mej den senaste tiden. DET var konstiga grejer, det. Och det är sånt den här bloggen ska handla om. Men först måste jag väl presentera mej själv. Jag är visserligen katt och därmed helt osocial men har förstått att spelreglerna är så: Man måste presentera sej. OK...(fy f-n, det här tar emot..).
OK, nu kör jag, pang på bara:
- Jag heter My. Jag är katt  (guuu...va pinit det här låter). Jag skriver detta bara för att jag måste få H-J-Ä-L-P!!!
Jag är fången här. Det finns fyra stycken fångvaktare. Två lite större jättemonster åsså två små plågoandar. Jag kan inte säja vilken som är värst men tillsammans är dom riktigt otäcka. Faktiskt. Dessutom luktar dom hemskt illa, om ni frågar mej. Slickar dom sej aldrig??
Dessutom:  -DOM följer inte spelreglerna, dvs. att jag som fånge har rätt till god och närande kost samt tak över huvudet. Två enkla regler som mina plågoandar ständigt bryter mot. Tak och Mat, för övrigt ska dom lämna mej helt ifred! 

OK, jag kommer snart till dom där konstiga grejerna som hände mej...men jag måste bara få avsluta den här urlöjliga pre-sang-ta-sjonen.
Alltså jag är katt. Naken katt. Fångvaktarna skriker "My" efter mej. Naken, javisst, men inte utan kläder. För jag har både flytväst (!!??) och flossat kroppstäcke och diverse vidriga halsband och s.k. koppel, men de senare tror jag hänger ihop med själva fångenskapen.
Skratta inte nu, men med naken menas att jag är hårlös. Jodu, jag har inte ett enda hårstrå på kroppen. Inte ens morrhår (vilket är en egen trist historia). Jag är väldigt liten också...o väldigt grå faktiskt. Skitgrå. Men jag är varm. "Som att klappa ljummet gummi" säger den största fångvaktaren när andra fångvaktare är på besök. Sen flabbar han som en häst och visar sina gula tänder till mej och alla andra. Fy va pinigt. Rädda mej. Ta mej härifrån!


Kommentarer
Postat av: Yer wajf

Sluta! Jag kissar på mig.....

2009-08-18 @ 20:15:34
Postat av: Marianne

Absolut brilliant. Äntligen!!! Grattis baby.

2009-08-18 @ 20:16:52
Postat av: Sigrun

Nya mottot: Hugg genast närmsta spade och gräv där du står. Det finns aldrig ett bättre tillfälle än nu genast. Det var lite kul att vara med när du under full kvällspanik greppade spaden (eller tangentbordet) och bara rivstartade din blogg.

2009-08-19 @ 10:21:32
URL: http://www.tallungs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0