2. Hårlös och Historielös

Är nån kvar därute? Vansinnigt tråkigt det jag skrev tidigare,  jag vet. Skittrist. Och gnälligt. Men vad kan jag göra?
Jag måste få hjälp att komma ut härifrån...Skrika HJÄÄÄLP hjälper väl inte det minsta för tittar jag ut genom vägghålen så är det fångvaktare överallt.
OK, jag är inte bara hårlös jag är tillika historielös. Japp, jag har fantamej ingen aning om vem jag är eller var jag varit tidigare.
Kanske har jag alltid funnits (!!??) ...och kanske alltid varit fånge i den här gamla trälådan. Strängt taget spelar det ingen roll. Men jag vill ut härifrån.
Tyvärr är jag tydligen en mycket misslyckat kattexemplar, det påtalar den där störste fångvaktaren hela tiden. "Hon e så fuuul den lille kattan..:" säjer han hela tiden och så trycker han upp sina rosa köttklor i min haka och river till så det slår små gnistor om mina huggtänder. "Sååå fuuuul..." insisterar han.
OK, jag såg mej själv i en så  kallad spegel för en tid sedan och det var en nära-döden-upplevelse, det får man hålla med om.
Jag ser inte kul ut. Eller, ja, kul och kul...Ser bedrövlig ut. Som råtta på laxen har jag krossad svans. Ser ut som en liten gris därbak. Ja, herreminje, en knorr. Knorr därbak och ljummet gummi därfram.
Dessutom är det  egentligen helt obegripligt att jag vill bli fri. Jag fryser nämligen ihjäl om det är is ute. Eller regn. Eller vind. Eller nåt.
En av fångvakterna drog då på mej ett rysligt rosa plyschtäcke som spändes ut över hela min kropp. Då tappade jag balansen och föll illa.
Det här blir inte kul.

Nu är all min stolthet och inte-gri-teeet snart bortsopad, lika bra då att passa på att berätta om min Bolåda, min Åklåda, min Bajslåda och om en Spinn? Snälla!

Kommentarer
Postat av: Pippsan

jag är kvar! spänd på nästa logganteckning <3



Kanske ska jag be Busy Molly a k a Fideli starta en motsvarande logg?

Hon har ju levt längre och evt i ett mycket märkligt hem (hon också).

2009-08-20 @ 17:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0